Hem  Medlemmar  Om oss  Forum  Våra resor  Kontakta oss  Login

TYSKLAND-HOLLAND
2011-05-31

31:maj.
Vilken het soldag. Packar klart och när Micke kommer gör vi allt klart för MC-Bikersresan.Tankar på vägen och hela gänget träffas vid Stena-Tyskland terminalen. Ny färja, men nästan omöjlig att hitta på. Dock är rummen för 4 pers lite större än gamla färjan. Men vi kom inte loss från kajen, så vi blev 2 timmar försenade. Kanonfin buffe ´även för mig. Stora grillade räkor, bl.a. Festar på rummen eftersom inget att göra fanns ombord.

1:a juni
Efter nära 2 tim för sen ankomst åker vi via Kiel på underbara vägar. Vi kommer ifrån varandra men träffas strax igen. Lunch vid bra ställe fixar oss alla 16 en mkt fin spargelsoppa. Rysaren kommer längre fram på dagen i Bremen, 2 timmar i kö i helsol och kanske 30 gr varmt, jag håller på att svimma mc:n tvekar och Thomas, Harley -46:a dör. Räddar oss till en färgmarkering mellan filer och dricker vatten och kyler motorcyklarna. Kommer till slut ur köerna och börjar närma oss målet. (lite Stenas fel att vi hamnade i rusningstrafiken i Bremen, men dom bjöd ju på frukosten!) Framme sent vid målet hade Thomas fått överge MC:n och åka med Jansson. Det löstes senare med bärgare, men dom fick stanna kvar på hotellet och åka dagen efter till Hamburg. Det är en helt annan historia. Vi åt kanongott och bodde fint.

2:a juni
Soligt och fint med en härlig resa genom Tyskland till Holland, men denna sparrissoppa var bedrövlig. Vatten. Hela resan i Holland är bredvid kanaler och är vackert. Bodde bra på Haje´ och åt en bra middag. Stor stadsfest där vi trängdes med 5000 tonåringar, men kul stämning.

3:e juni
Åter en varm, het morgon när vi lämnar Heerenveen. Åker på småvägar som på vissa ställen är riktigt dåliga, gjorda av tegelsten och med väggupp överallt. Vi var tvungna att ta till motorvägen för att komma några mil. Men vi hittar ju som vanligt ett underbart guesthouse med fantastisk mexisoppa. Sedan vidare till Bremerhafen och hotel Primula. Kanongod mat, tyckte alla.

4:e juni
Varmaste dagen hittills, 30gr. Fin resa genom Tyskland till hotell Royal i Elmshorn. Vi stannar till på underbart ställe vid sjö, äter spargels igen och tar vårt goá gruppkort Soppa med korv och frikadeller och framme i Kiel byter vi kläder vid motorcyklarna och går upp till staden och tar en öl och äter lite. Senare, ombord äter vi det hyfsade smörgåsbordet igen och försöker hitta tillbaka till hytterna.

5:e juni
Vi fick alla blåsa ballongen för Polisen, men det var ju inget problem för så rutinerade gubbar. Gött att vi är hemma utan personskador.